Sunday, November 7, 2010

siaran 10 november 2010 : terlerai kasih

terlerai kasih memaparkan kisah kehidupan bapa tunggal enam anak yang hidup dalam kemiskinan.  kekurangan kepakaran untuk menguruskan perniagaan menyebabkan azhar tidak dapat memperolehi pendapatan secukupnya untuk keperluan seharian dia dan anak-anaknya.

sejak berpisah dengan bekas isteri, hidup azhar sekeluarga menghadapi kesukaran akibat bebanan hutang yang tidak dibuatnya.  wang yang diperolehi daripada perniagaan terpaksa digunakan untuk membayar hutang.

kami dihubungi beberapa jiran yang kasihan kepada kehidupan azhar yang tidak sesempurna keluarga lain.  anak-anak pula terpaksa ponteng sekolah kerana azhar tidak mampu menghantar mereka ke sekolah apabila dia kehabisan wang untuk mengisi minyak motor atau ketika motorsikal meragam.

menurut jirannya lagi, mereka bersimpati dengan anak-anak azhar yang semakin kurus dan apabila disiasat, rupanya mereka terpaksa mengikat perut.

masalah kewangan menyebabkan azhar tidak dapat berfikir untuk memajukan perniagaannya.  kami melihat lokasi perniagaannya berpotensi untuk maju tetapi kaedah pemasaran yang lemah menyebabkan pelanggan kurang.

bagi anda yang ingin menghulur derma kepada keluarga yang memerlukan, bolehlah menderma atau hulurkan bantuan anda :

AKAUN MAYBANK TABUNG TV3 BERSAMAMU BSM: 5643 2412 9973

terima kasih.

No comments:

Post a Comment