Tuesday, December 28, 2010

alahai ada juga manusia macam ni

semalam, baru dapat tahu pasangan suami isteri yang anak mereka terencat tu, yang menjaja kisah sedih mereka, ada hati nak 'pau' wartawan lain. 

lakonannya yang berjaya meraih simpati maria t. sabri, sekali lagi digunakan untuk mendapat wang mudah.  mujur saya sempat menelefon joe supaya jangan memberi wang.  walaupun dah dapat duit rm50 daripada maria, masih lagi dia buat cerita yang dia tak ada duit langsung.

rupa-rupanya pembantu penerbitan saya, megat dah pernah berjumpa dengan wanita ni 2 tahun lepas.  kisah sama tapi, masa tu suami orang lain.  dia jaja kisah sedihnya dengan menggunakan anaknya yang terencat akal. 

simpati dengan wanita ini, akhirnya megat berjaya juga mendapatkan pekerjaan pengawal keselamatan.  tapi, bila megat terjumpa dia masa dok minta duit tu. megat tanyalah kenapa tak kerja lagi? kenapa meminta?  jawabnya, susahlah tak serasi dengan jiwanya.  amboi.  ada juga manusia macam ni?

nak dapat duit dengan mudah.  kepada yang di luar sana, hati-hati bila ada orang meminta duit dengan menjaja kisah sedih.  ada yang benar ada banyak yang tak betul kisah mereka.

saya bukan menuduh, tapi, saya pernah terkena di shah alam.  disebabkan mudah dapat wang dengan kisah anak yang sakit, akhirnya mereka malas nak bekerja.  tak baik macam tu.

No comments:

Post a Comment