Tuesday, December 14, 2010

wajah baru...

kita dahpun berada pada tahun baru 1432 hijrah dan beberapa hari lagi je akan masuk tahun 2011. 

biasanya masa inilah ramai berazam membina hidup baru atau menjalani hidup yang lebih baik.  ada pula yang ingin hidup berkongsi suka duka bersama.  ada pula yang terus meninggalkan kisah duka yang pernak mencarik hati. 

namun, ada juga menyambut tahun baru tanpa apa apa perubahan.  'let it be'.

bersamamu pula akan meninggalkan musim ke 22nya dan musim ke 23 akan menjengah pada 2011.  jika ada yang perasan, kita secara perlahan-lahan memberi pendekatan berbeza daripada bersamamu musim-musim lalu. 

terima kasih kepada penerbit eksekutif yang kreatif, hisham abdullah.  sentuhannya bagaikan 'magis'.  sentiasa tertunggu-tunggu idea bernasnya.  buatkan kami bersemangat untuk menghasilkan episod yang boleh diingati sesiapa yang menonton...

mudah-mudahan akan ada 'advance' untuk beberapa minggu dan dapatlah 'team' bersamamu menghasilkan episod yang berkualiti dan lebih baik daripada setiap episod yang disiarkan... insyaallah.

'team' bersamamu kali ini agak unik. 

jom kita bekerja dengan ikhlas...Allah pasti menunjukkan jalan yang baik.  mudah-mudahan setiap orang akan memikul tanggungjawab sebaik mungkin. kepada yang lama dan baru...jom kita mulakan dengan semangat kerjasama tanpa sempadan, buat yang terbaik daripada yang terbaik.

janganlah kita fikir kita lebih baik daripada orang lain kerana ada orang lain yang lebih baik tapi dia tak tahu pun dia lebih baik daripada orang lain. 

orang yang bijak tidak akan mengaku dirinya bijak. 

yang penting hasil.

apa kata celupkan seruas jari ke dalam air laut.  maka air laut yang melekat (basah) pada jari kita itulah ilmu Allah yang kita dapat pelajari dan air laut yang terbentang luas di bumi ini adalah ilmu yang kita masih belum pelajari.  betapa luasnya ilmu Allah...yang tak tercapai oleh kebijaksanaan insan.

Ya Allah permudahkanlah tugas-tugas kami.  bantulah kami menjalankan amanahmu.  Kami ikhlas bekerja membantu mereka yang memerlukan keranaMu.

No comments:

Post a Comment